Rólunk
SZENVEDÉLYÜNK AZ ÉGBOLT – ÉS A BIZTONSÁGOD
A Sky ESCORT Repülő Egyesületet szenvedélyes pilóták, ejtőernyősök és repülésrajongók hozták létre, akik elkötelezettek a motoros pilótaképzés, az ejtőernyőzés és a túrarepülések szervezése iránt. Célunk, hogy minél több emberrel megismertessük ezt a lenyűgöző sportot és életérzést, és lehetőséget adjunk arra, hogy részesei legyenek ennek az élménynek.
Hisszük, hogy a repülés nem csupán egy technikai teljesítmény, hanem egy közösségi élmény is. Ezért szeretnénk bevonni támogató tagokat is a klub életébe, akik nemcsak finanszírozásukkal, hanem aktív részvételükkel is hozzájárulnak a közös repülős élményekhez.
A jövőben repülő hétvégéket tervezünk, ahol támogatóink nemcsak találkozhatnak a klubtagokkal, hanem testközelből is átélhetik a repülés csodáját.
Kiemelt támogatóink számára pedig lehetőséget biztosítunk, hogy sportrepülőgépeinkkel emelkedjenek a magasba, vagy akár a tandemugrás és kiképző ejtőernyős ugrás révén megtapasztalják a szabadesés semmihez sem fogható élményét.
Történetünk:
A gödöllői repülőtér ad otthont a Sky Escort Repülő Egyesületnek. A repülőtér a Gödöllői Város Önkormányzat tulajdonában áll. Klubunk a repülőtér üzembentartója.

A repülőtér múltja egészen 1933-ig nyúlik vissza, amikor Rotter Lajos megalkotta a legendás Karakán vitorlázó repülőgépet, amelyet a gödöllői “Jamboree” alkalmával mutattak be. Ez a 20 méteres fesztávolságú gép nemcsak hazai, hanem nemzetközi sikereket is elért.
Rotter Lajos a Karakánnal minden magyar vitorlázórepülő-rekordot megdöntött, majd az 1936-os berlini olimpián egy merész vállalkozásba kezdett: Berlinből Kielbe repült, 336 kilométert megtéve a levegőben, ezzel világrekordot állítva fel a céltávrepülésben.
A második világháború után a repülőtér új korszakba lépett: az MHSZ, a Magyar Honvédelmi Szövetség kezelésébe került, és hamarosan az ejtőernyősök paradicsomává vált. Három ejtőernyős klub működött itt, és a repülőtér híre messze földre eljutott – Gödöllőt ekkoriban az ejtőernyőzés fellegváraként emlegették. Az MHSZ megszűnésével azonban újabb fordulópont következett.
A repülőtér a város tulajdonába került, és a gödöllői sportrepülők kapták meg a feladatot, hogy továbbvigyék ennek a különleges helynek a hagyományait, fenntartsák és üzemeltessék a repülőteret, biztosítva, hogy a repülés szenvedélye tovább élhessen.